Wyjazd do "Perkoza" 3-5 listopada 2017r. All icon
Zdjęcie do artykułu Zdjęcie do artykułu Zdjęcie do artykułu Zdjęcie do artykułu Zdjęcie do artykułu Zdjęcie do artykułu Zdjęcie do artykułu Zdjęcie do artykułu Zdjęcie do artykułu

Podobnie jak rok temu, również w tym roku Krąg Instruktorski „Koniczyna” przy Środowisku 254 WDHiGZ wyjechał na weekendowe podsumowanie Akcji Letniej 2017 i wspólne planowanie kolejnego roku działania. W wyjeździe oprócz instruktorów i przyjaciół Kręgu wzięli udział zastępowi oraz zaproszeni przez nich harcerze z drużyn „Matecznik” i „Knieja”, a także większość przybocznych z naszego środowiska.

W czasie obrad starszyzny młodsi mieli możliwość wziąć udział w zorganizowanych dla nich przez Krąg różnorodnych zajęciach świetlicowych i terenowych w okolicy Ośrodka Szkoleniowego-Wypoczynkowego ZHP „Perkoz”, w którym nocowaliśmy. Było terenoznawstwo, było ratownictwo, był geocaching.

„Perkoz” to ośrodek położony nad malowniczym jeziorem Pluszne, w lesie niedaleko Olsztynka. Pogoda nam dopisała, humory również i wszyscy dobrze wspominamy wyjazdowy czas. Omówiliśmy zakończony obóz, zapisaliśmy wnioski (np. na następny obóz uczestnicy nie zabierają telefonów komórkowych, za to zastępy dostaną na wyjścia radiotelefony a wszyscy będą pisać listy, to straszne ;-) ), zaplanowaliśmy pracę środowiska aż do wakacji, przegadaliśmy sprawy finansowe, kwatermistrzowskie, kwestie promocji i współpracy. Mamy też już jeden zwariowany pomysł na następną jesień.

Zapraszamy do zapoznania się ze wspomnieniami uczestników.

Co mi się podobało w Perkozie? Samo miejsce na półwyspie pośród lasu, gdzie z trzech stron otacza cię piękne jezioro zapiera dech w piersiach. To miejsce jest wprost idealne, żeby przyjechać w weekend i odpocząć od natłoku różnych spraw. Podobała mi się również miła atmosfera panująca między uczestnikami wyjazdu.

Piotr

Uważam, że inicjatywa wyjazdu to był świetny pomysł. Dobór form w odpowiednich proporcjach, znakomita atmosfera i urokliwe miejsce.

Grzesiek

Bardzo urokliwe miejsce i miła obsługa. Moim zdaniem duże podziękowania należą się naszym przyjaciołom, którzy prowadzili zajęcia dla harcerzy, przez co kadra 254-tych mogła skupić się na obradach o środowisku. Największe brawa dla pwd. Zosi Gudaszewskiej, która wybierała ośrodek, atrakcje i organizowała wyjazd.

Janek

Pobyt wypełniony był pracą i zabawą. Znaleźliśmy też czas na wspomnienia. Przy sobotnim kominku wspominaliśmy autorytety harcerskie, których nie ma już wśród nas. Młodzi harcerze korzystali z pięknej pogody i ślicznej okolicy uczestnicząc w grze terenowej.

Wszystkim czas umilała mała Łucja do której stała kolejka cioć, wujków i babć.

Dziękujemy za mile spędzony czas.

Iza i Wojtek

Na wycieczce do „Perkoza” podobały mi się zajęcia w terenie. Podobał mi się czas spędzony na nauce wyznaczania azymutów, co przydało się przy geocachingu. Fajna była też wycieczka na zamek w Nidzicy i ciekawe opowieści pana przewodnika. Jedną z rzeczy, które podobały mi się najbardziej, było doskonałe położenie ośrodka - nad samym jeziorem - oraz świeże powietrze i piękna pogoda. Nie zabrakło nam wolnego czasu na odpoczynek.

Będę bardzo miło wspominał ten wyjazd, zwłaszcza jego uczestników i prowadzących zajęcia.

Tomek

Podobały mi się zajęcia w terenie i w Ośrodku, zwłaszcza podchody. Mieliśmy też okazję bliżej się poznać w czasie wolnym, porozmawiać z innymi harcerzami.

Wyjazd był dobrze zaplanowany, kadra była fajna i przepyszne były jagodzianki.

Ania

Wyjazd do Perkoza, tak jak zeszłoroczny do Załęcza, uważam za naprawdę udany. Najbardziej podobała mi się gra związana z geocachingiem. Mogę także ogłosić, że jagodzianki z Olsztynka są najlepszymi jakie kiedykolwiek jadłam. Szkoda, że z powodu dużej ilości zabranej na wyjazd nauki nie miałam możliwości uczestniczyć we wszystkich zajęciach.

Zosia

Wyjazd był fantastyczny. Mieliśmy dużo czasu dla siebie, były także gry terenowe i zajęcia z pierwszej pomocy. Najbardziej podobała mi się wycieczka do zamku w Nidzicy - najlepsza była sala tortur! Mam nadzieję, że w przyszłym roku będzie podobny wyjazd.

Hanka

Wyjazd bardzo mi się podobał. Najfajniejsza była wycieczka do Nidzicy i zwiedzanie, zajęcia były pouczające a obiady pyszne. Super spędzony czas z nowo poznanymi ludźmi.